A+ R A-
2015. július 21., kedd 14:04

Táplálékkiegészítőkről 1.rész

Értékelés:
(0 szavazat)

Manapság egyre több sporttáplálék kiegészítőt kapni a piacon.
Honnan lehet tudni, hogy melyik a hasznos, melyik a haszontalan, mit, mikor, hogyan kell szedni, stb, stb, stb...
Nézzük először, hogyan lehetne csoportosítani a kiegészítőket, melyek bizonyítottan jótékony hatással vannak az izmok építő folyamatára.
1. FEHÉRJÉK.. Izomépítés szempontjából az egyik legfontosabb, hiszen izomzatunk nagyrésze is aminosavakból tevődik össze és az aminosavak láncolata teszi ki a fehérjéket. Kutatások bizonyították, hogy a többlet fehérjebevitel, erősíti és vastagítja az izomrostokat.

 

Hogy teljesen új izomrostok jönnek létre, ez még a mai napig nem bizonyított emberekben.
Fehérjék fajtái: 2 alapvető fajtát különböztetünk meg, az állati, illetve a növényi eredetű fehérjéket.
Az állati eredetű fehérjék (tej, tejsavó, tojás, marha, stb.) nagyobb mértékben növelik a vázizomzatot, mint például a növéyi fehérjék (szója, rizs, borsó, stb.).
Hogyan érdemes szedni? Fehérjéket elsősorban akkor érdemes szedni, mikor szervezetünk legjobban ki van "éhezve" rá. Például edzés után, reggel, ébredés után, vagy amikor nem tudunk normál étkezéssel fehérjét bevinni.
Mennyit érdemes szedni? Adagonként átlagosan 30 grammnyi fehérjét fogyasszunk. Természetesen nagymértékben függ súlyunktól és edzettségi szintünktől. Minél nagyobb, annál több fehérje kell az izmoknak.

JÓ EDZÉST ÉS DIÉTÁT MINDENKINEK!!!

Megjelent: 39982 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. augusztus 11., kedd 14:47

Menü

Belépés