A+ R A-
2015. július 28., kedd 15:24

Táplálékkiegészítőkről 2.rész

Értékelés:
(0 szavazat)

 
Manapság egyre több sporttáplálék kiegészítőt kapni a piacon.
Honnan lehet tudni, hogy melyik a hasznos, melyik a haszontalan, mit, mikor, hogyan kell szedni, stb, stb, stb...
Nézzük először, hogyan lehetne csoportosítani a kiegészítőket, melyek bizonyítottan jótékony hatással vannak az izmok építő folyamatára.
 
A másik legfontosabb, kiegészitő sportolók számára: VITAMINOK, ÁSVÁNYIANYAGOK.
 
Léteznek az úgynevezett makrotápanyagok, mint például a fehérjék, szénhidrátok és a zsíradékok.
Ezek nélkülözhetettlenek ugyanúgy az edzett és az edzettlen emberek számára is. Különbség a mennyiségben van, esetleg még a minőségben.
Vitaminok és ásványianyagok esetében is hasonló a helyzet.
Sportoló emberek számára nagyobb "dózisban" van ezekre a tápanyagokra szükség, még ha közvetlenűl izomépítésben nem is játszanak szerepet, de közvetve annál többet.
Napjainkban már sajnos nincs olyan tápanyagtartalmuk az ételeknek, mint régebben, ezért nagyon fontos táplálékkiegészítővel fedezni a napi vitamin, illetve ásványianyag bevitelt.
Természetesen a mennyiség is edzettségi szinttől függ. Valaki minél többet sporttól, annál nagyobb a vitamin és ásványianyag szükséglete. Ugyanis fokozott fizikai megterhelés esetén folyamatosan távoznak belölünk ezek az anyagok, melyeket feltétlenül pótolni kell.

Jó edzést és diétát mindenkinek!!!

 

Megjelent: 45443 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. augusztus 11., kedd 14:34

Menü

Belépés