A+ R A-
2013. július 27., szombat 15:39

Kávé a fogyókúrában

Értékelés:
(3 szavazat)
Kávé a fogyókúrában - 5.0 out of 5 based on 3 votes
Minden nap fogyasztjuk, de vajon ismerjük-e jótékony hatásait?
A kávé azaz a kávébab legaktívabb hatóanyaga a koffein, amely közismerten élénkítő hatású. Az egyik legismertebb stimuláns és évezredek óta használják a világ minden táján. Mindemellett számos pozitív hatása van, ami a testsúlycsökkentésben segít.
1., Termogenikus hatású
Termogenikus, azaz hőfejlesztő hatású. Megemeli a test hőmérsékletét néhány tized Celsius fokkal, ezáltal is gyorsítva a zsírégetés folyamatát. Felgyorsítja az anyagcserét, vagyis testünk kalóriaégetésének ütemét. Az edzés előtt elfogyasztott kávé hatására szervezetünk, a lerakódott zsírokból nyeri az energiát.
kv

2., Vízhajtó hatású
A kávé elfogyasztása után, kitágulnak a vese erei, növekszik a vesén átáramló vérmennyiség és csökken a víz visszaszívódása a vesecsatornákban. Biztos mindenki érezte már, hogy egy jó erős fekete elfogyasztása után bizony sűrűbben kell látogatni a mellékhelyiséget.
Fontos, hogy ne feledkezzünk meg ilyenkor sem a megfelelő mennyiségű folyadék bevitelről.

 

3., Étvágycsökkentő
A megfelelő mennyiségű kávé fogyasztása csökkenti az étvágyat. Ezáltal is kevesebb kalóriát fogyasztasz a nap folyamán, ami elengedhetetlen a fogyáshoz.

 

4., Élénkít
A koffein fokozza a teljesítményt. Stimuláló hatása növeli az összpontosítást a koncentrációt és az energiaszintet. Azonnali energialökést ad és a mentális tisztaságot is növeli. Stimulálja a központi idegrendszert, ami segíti legyőzni a fáradságot.
A sok pozitív tulajdonság ellenére sem feledkezzünk meg, a megfelelő mennyiségről, ami napi 3 átlagos csészének felel meg maximum, amely kb. 240 mg. Koffeint tartalmaz.
A túlzott kávé fogyasztás reszketést, álmatlanságot okozhat. Koffein érzékenyeknek, magas vérnyomásúaknak ill. egyéb más hasonló betegségben szenvedőknek nem ajánlott a kávé fogyasztása.
Koffein még megtalálható teákban, csokoládékban, üdítőitalokban, guaranában és a legtöbb termogenikus zsírégetőkben.
Amennyiben még nem tettük nyugodtan kiegészíthetjük kávéval diétánkat, természetesen cukor és tejszín nélkül és ne feledkezzünk meg a megfelelő mennyiség betartásáról sem!

 

Megjelent: 2012 alkalommal Utoljára frissítve: 2013. október 05., szombat 17:39

Menü

Belépés