A+ R A-
2013. augusztus 03., szombat 12:40

A fogyókúra három fehér "gyilkosa".

Értékelés:
(3 szavazat)
A fogyókúra három fehér "gyilkosa". - 5.0 out of 5 based on 3 votes
A fogyókúra három fehér „gyilkosa”.
Ételek, amelyeket feltétlenül kerülni kell a hatékony diétához.
1., Fehér liszt
pk sti 1A fehér liszt, egyszerű szénhidrát és mint minden ilyen rendkívül gyorsan emeli meg a vércukorszintünket.
Ezzel két probléma is felmerül.
Az egyik, a gyors, hirtelen emelkedést, gyors, hirtelen csökkenés követ, melynek az eredménye az, hogy újból, rövid idő alatt éhesek leszünk. Ez ugye diétánk szempontjából nem a legjobb.
A másik probléma pedig, a magas vércukorszint hatására szerveztünk egyből el kezd raktározni és rosszabb esetben ezt zsír formájában teszi. A fogyókúra lényege az lenne, hogy a feleslegessé vált zsírpárnáktól megszabaduljunk, ezért ez szintén nem a legjobb megoldás.
Akkor mi a megoldás?
Mellőzzük a fehér lisztből készült termékeket (péksüteményeket, kenyereket, stb.)
Ezek helyett inkább fogyasszunk teljes kiőrlésű, finomítatlan készítményeket, melyeknek lassabb a felszívódásuk és magasabb a rost tartalmuk (rozskenyér, durum tészta, barna rizs stb.). De ne feledjük, hogy ezek is szénhidrátok, szóval csak mértékkel és számoljuk a bevitt kalóriák mennyiségét.

 

2., Fehér cukor
fnkHasonló a helyzet, mint a fehér lisztel. Szintén egy egyszerű, gyorsan felszívódó szénhidrát, amely hirtelen emeli meg vércukorszintünket és ugyanolyan sebességgel csökkenti.
Diétánk alatt próbáljuk meg ezt a tápanyagot is mellőzni, helyette a finomítatlan cukrokat, cukros termékeket előtérbe helyezni, de csak mértékkel.
Ha már végképp nem bírjuk és édességre fáj a fogunk, jó megoldás lehet az étkezéshelyettesítő, vagy egy 70% feletti étcsokoládé, ugyanis ezeknek alacsonyabb a glikémiás indexük.

 

3., Só
Ugyan a nevében nincs benne, de a színe az fehér.
Létfontosságú ásványi anyagról van szó, amelyre a szervezetnek szüksége van, ugyanúgy, mint a szénhidrátokra, de csak mértékkel, ami 5 grammot jelent naponta, ez körülbelül egy teáskanálnyi. Sajnos már az ételek nagy része, kész, félkész étel hemzseg a konyhasótól, hogy kitolják a tartósítás idejét és fokozzák az ízélményt.
A feleslegesen elfogyasztott só megköti a vizet, ezzel az érpályában keringő vér térfogata megnő és az így megemelkedő vérnyomás gyorsítja az érelmeszesedést és érelzáródáshoz vezethet.
Igaz sport közben izzadással sok só távozik szervezetünkből, amelyet feltétlen pótolni kell.
Mivel már az ételek (kenyérfélék, húskészítmények, egyes sajtok, konzervek) nagy részének eleve magas a só tartalmuk, érdemes más egyéb fűszerekkel ízesíteni ennivalónkat.
A szénhidrátokra és az ásványi anyagokra is szüksége van szervezetünknek, még diéta alatt is,de soha ne feledkezzünk meg a mennyiségről és a minőségről, a hatékony fogyás érdekében és, hogy egészségünket megőrizzük.
Megjelent: 1476 alkalommal Utoljára frissítve: 2013. október 05., szombat 17:35

Menü

Belépés