A+ R A-
2013. szeptember 02., hétfő 12:14

A reggeli fontossága a diétában.

Értékelés:
(3 szavazat)
A reggeli fontossága a diétában. - 5.0 out of 5 based on 3 votes
A reggeli fontossága a diétában.
„Az embereknek általában arra nincs idejük, ami a legfontosabb az életükben és ez az egészség."
„A reggeli a nap legfontosabb étkezése" biztos hallottuk már, ha mástól nem, akkor a nagyitól és mennyire igazuk van. Ezek az „öregek" tudtak valamit, mondjuk diétásan étkezni azt nem, de érdemes azért rájuk hallgatni bizonyos esetekben.

chinese-chicken-salad-1 lSokan mondták már nekem, hogy nincs idejük reggelizni, majd ebédre esznek valamit. Ez még fogyókúra ideje alatt is többet árt, mint amennyit használ.
Gondoljunk csak bele, a diétás táplálkozás alapelve, hogy 3-4 óránként minőségi tápanyaghoz kell juttatni szervezetünket. Amikor reggel felkelünk már legalább 8 órája nem ettünk semmit. Szervezetünknek szüksége van a tápanyagokra és a reggeli étkezés meghatározhatja egész napunkat.

 

Mit ehetünk reggel?
Diéta alatt is a reggeli és az ebéd, amikor a legtöbbet ehetünk. A reggeli után végezzük napi teendőinket, tehát folyamatosan „égetjük" a kalóriákat. Szükség van az energiára ezért szénhidrát és fehérjében gazdag ételeket kell fogyasztani.
Tudományos kísérletek kimutatták, hogy a magas fehérje tartalmú ételek hosszú időre eltelítik a gyomrot és nem vagyunk éhesek sokáig. Tehát még egy ok, hogy miért együnk sok fehérjét.
Ha ehhez lassú és közepes felszívódású, magas rost tartalmú szénhidrátokat eszünk, még tovább tart az emésztés és a telítettségérzés.
Persze ez nem azt jelenti, hogy minden reggel együnk meg fél kilogramm marhapörköltet, fél kiló rozscipóval (ahogy az „öregek" tették), a kalóriákat itt is számolni kell. Csak ez az az időpont, amikor szervezetünk a legjobban tudja hasznosítani a tápanyagokat, (meg persze edzés után).

 

Mi is a helyzet szénhidrátokkal?
A szénhidrát az első számú energiaforrásunk. Szervezetünk képes szénhidrátokat raktározni (zsírrá alakulás nélkül) egy bizonyos mennyiségig, amelyek ki is ürülhetnek (, ha mondjuk 8 órája már nem ettünk semmit nagy az esélye, hogy szénhidrátraktáraink kiürültek). Ezeket a raktárokat érdemes reggel egy kicsit feltölteni, gyümölcsökkel, illetve egyéb közepes felszívódású szénhidrátokkal.
A fogyókúra nem egyenlő az éhezéssel. Tápanyagra szüksége van a szervezetnek még diéta alatt is. A minőségi tápanyag bevitel lényege, hogy elsősorban zsírból fogyjunk, ne pedig izomból. Érdemes inkább délelőtt feltölteni a szénhidrátraktárainkat, akár közepes felszívódású ételekkel is, hogy jól kezdődjön a nap és energikusak, lendületesek maradjunk.
Megjelent: 2424 alkalommal Utoljára frissítve: 2013. október 05., szombat 17:26

Menü

Belépés