A+ R A-
2013. július 04., csütörtök 14:11

A diéta kezdete

Értékelés:
(4 szavazat)
A diéta kezdete - 5.0 out of 5 based on 4 votes
Hogyan érdemes elkezdeni a diétát?
 
Ma még jól bekajálok, de holnap már nem eszem semmit.”
 
Hallottuk-e már ezt a kijelentést, vagy esetleg már mi is mondtuk?
 
Vajon helyes-e az állítás?
A kijelentés több sebből is vérzik. Az egyik probléma az, hogy mindig van holnap és sajnos előfordulnak olyan emberek, akik egy egész életen át képesek halogatni fogyókúrájukat, a sportolást.
Mindig van valami gond, probléma, ami miatt pont most nem jó elkezdeni.
A másik hiba az, hogy nem enni semmit nem egyenlő a diétával. Talán a legrosszabb, amit tehet az ember, hogy az egyik nap mindent eszik mindennel és a másik nap csak egy alma az ennivaló.
Érdemes tehát itt is a fokozatosságot betartani. A kalóriára szüksége van a szervezetnek még diéta alatt is különben nem élnénk túl.
 
A fokozatosság betartása!
 
Most nézzük lépésről-lépésre, hogyan kell elkezdeni a diétás életmódot.
 
  • Célszerű lassan napról-napra, hétről-hétre csökkenteni a tápanyagokat, ezzel is hozzászoktatva és felkészítve szervezetünket a lassú, de biztos fogyásra.
 
  • Először hagyjunk fel a felesleges és hizlaló, üres kalóriákat tartalmazó ételekkel, italokkal, mint például: cukros üdítők, sütemények, édességek, nassok, fehér lisztből készült pékáruk, stb.
 
  • Szokjunk rá a 2-3 óránkénti étkezésre. Ezáltal anyagcseréd is jobban felgyorsul, illetve szervezeted is megnyugszik a folyamatos tápanyagellátás miatt és nem kezd el raktározni.
     
  • Kezdjük el csökkenteni szénhidrát bevitelünket és növelni fehérje forrásainkat és a túlzott állati eredetű zsírokat mellőzzük. Az esti órákban csak fehérjét és rostban gazdag zöldségeket együnk.
 
  • Igyunk sok folyadékot naponta legalább 2-3 liter vizet, ami szintén felgyorsítja az anyagcserénket és termogenikus hatása is van.
 
  • Kezdjünk el sportolni, ami kezdetekben akár napi 20-30 perc séta is lehet, utána fokozhatjuk súlyzós és kardió edzésekkel testünket, amivel extra kalóriákat égetünk el a nap folyamán, nem is beszélve zsírégető hatásáról.
 
  • Pihenjünk, aludjunk, regenerálódjunk napi 8 órát és próbáljuk meg minél jobban kizárni a stresszt életünkből.
Megjelent: 3756 alkalommal Utoljára frissítve: 2014. augusztus 18., hétfő 19:00

Menü

Belépés