A+ R A-

Sport (19)

Cikkek, edzéstervek

2013. október 01., kedd 12:36

A hölgyek és a súlyzós edzés.

A hölgyek és a súlyzós edzés. - 5.0 out of 5 based on 1 vote
A hölgyek és a súlyzós edzés.
„ÉN NEM AKAROK IZMOS LENNI!"
Sokszor halottam már ezt elsősorban hölgyektől (sajnos már férfiaktól is, akarom mondani fiúktól, de ezt inkább hagyjuk).
Ez a kijelentés számtalan kérdést felmerít bennem, egy párat ezekből most kifejtenék.
2013. augusztus 08., csütörtök 15:20

3 napos edzésterv

3 napos edzésterv - 5.0 out of 5 based on 3 votes
Ez egy 3 napos edzésterv. Csak megfelelő gyakorlattal és tapasztalattal rendelkezők végezhetik, személyi edző jelenlétében.
2013. július 27., szombat 15:43

Középhaladó női edzésterv

Középhaladó női edzésterv - 5.0 out of 5 based on 3 votes
Ez egy 2 napos, osztott edzésterv, melyben egyik nap a felső, másik nap az alsótest kerül megmunkálásra.
Érdemes 2 nap edzés után egy nap pihenőt beiktatni és heti 4x edzeni.
Itt már a tényleges izomfejlődés a cél, a pár hónapos kezdő, átmozgató edzésről ajánlott erre az edzéstervre váltani.
2013. július 27., szombat 15:28

Haladó edzésterv

Haladó edzésterv - 5.0 out of 5 based on 1 vote
Ez egy 3 napos edzésterv, külön minden izomcsoportot erőteljesen megdolgoztat.
Legalább fél év edzési tapasztalattal rendelkezőknek ajánlom, akik már teljesen elsajátították a gyakorlatok helyes végrehajtását, a megfelelő légzéstechnikát.
2013. július 27., szombat 15:05

Edzésterv kezdő

Edzésterv kezdő - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Ez egy, egy napos átmozgató, bemelegítő, kezdő edzésterv.

A cél, a gyakorlatok helyes végrehajtása, kivitelezése, az izmok és az ízületek hozzászoktatása a súlyzós edzéshez és a helyes légzéstechnika elsajátítása.
2013. július 16., kedd 12:50

Személyi edzés Szegeden

Személyi edzés Szegeden - 5.0 out of 5 based on 1 vote
Miért tartsak személyi edzőt?
16 éves voltam, amikor életemben először lementem egy szegedi edzőterembe, testvéremmel. Gyönyörű nyári nap volt. Minden tökéletes, minden rendben, kivéve egyet, fogalmam sem volt arról, hogy mit csináljak, hol kezdjem, egyáltalán mitévő legyek?
2013. július 16., kedd 10:09

Kardió vagy aerob edzés?

Kardió vagy aerob edzés? - 5.0 out of 5 based on 5 votes
A fitnesz világában két gyakran használt szó. Sokan nem tudják, hogy pontosan melyik mit jelent, de ha teljesen tisztába akarunk lenni a diéta fogalmakkal nem árt pár mondatot beszélni róla.
Sport szerepe a diétában - 5.0 out of 5 based on 6 votes
Sokszor kérdezik tőlem, hogy sport nélkül lehet-e fogyni?
A válasz nyilvánvaló: igen, DE amint már említettem egy életmódot kell elsajátítani, amelynek nélkülözhetetlen része a sport.
Mit is értünk sport alatt?
Rengeteg fajta sport létezik egészen a napi sétától az élsportig. Így hát mindenki meg tudja találni magának a neki illő sportot időbeosztástól, kortól, nemtől, pénztől függetlenül.
2013. június 25., kedd 21:33

Sport szerepe a diétában

Sokszor kérdezik tőlem, hogy sport nélkül lehet-e fogyni?
A válasz nyilvánvaló: igen, DE amint már említettem egy életmódot kell elsajátítani, amelynek nélkülözhetetlen része a sport.
Mit is értünk sport alatt?
Rengeteg fajta sport létezik egészen a napi sétától az élsportig. Így hát mindenki meg tudja találni magának a neki illő sportot időbeosztástól, kortól, nemtől, pénztől függetlenül.
De térjünk egy kicsit vissza a fogyáshoz, amint már megírtam a fogyás úgy történik, hogy kevesebb kalóriát viszünk be a nap folyamán, mint amennyit elégetünk, mindezt huzamosabb ideig folytatva, persze minőségi tápanyagokból. Ez így is van, viszont mindemellett ha sportolunk is heti 3-4 alkalommal még több kalóriát égetünk el a mozgás alatt, így felgyorsítva a fogyás ütemét. Izomzatunk tónusosabbá, feszesebbé válik, anyagcserénk felgyorsul, testileg és lelkileg is frissebbnek, fittebbnek és egészségesebbnek érezhetjük magunkat.

Súlyzós vagy aerob edzés vagy esetleg mindkettő?

Az egyik legideálisabb mozgás véleményem szerint a súlyzós edzés kombinálva az aerob edzéssel.
Miért?
Lássuk csak sorjában először is itt van a súlyzós edzés és ezzel kapcsolatban a kedvenc kijelentésem: DE ÉN NEM AKAROK ANNYIRA IZMOS LENNI. Elsősorban hölgyek szeretik ezt mondani, de halottam már férfiaktól is. A kérdésem általában az, hogy DE MENNYIRE nem akarsz izmos lenni? Legtöbbször ezzel vége is a párbeszédnek és irány az edzőterem. Azonban ha a válasz frappánsan az, hogy de annyira, akkor mindenkit megnyugtatok, hogy sajnos ez nem úgy működik, hogy lemegyünk párszor a terembe és ANNYIRA izmosak leszünk, továbbá a hölgyeknek egyébként sem túl magas a tesztoszteron szintjük, tehát genetikailag sem tudnak túl izmosak lenni csak éppen annyira amennyire kell. Férfiaknál pedig nem árt a nagyobb izomtömeg. Így hát nincs kifogás és irány az edzőterem.

A súlyzós edzés pozitív hatásai a diétánkban.

A jó kis intenzív, pörgős súlyzós edzés is nagyon szépen égeti a zsírt testünkről, miközben alatta izomzatunk fejlődik. Mivel a zsír nem tud átalakulni izommá és az izom sem tud átalakulni zsírrá ugyanis ez két különböző anyag, ezért elsődleges célunk zsírunkat csökkenteni és az alatta lévő izomzatot pedig növelni, amelyre tökéletes megoldás a súlyzós edzés. Továbbá minél nagyobb az izomzatunk annál gyorsabb az anyagcserénk, amelynek igen fontos szerepe van a diétában.

Az aerob edzés pozitív hatásai a diétánkban.

Miután „kigyúrtuk" magunkat irány az aerob edzés. De mit is takar ez?
Az aerob edzés egy közepes intenzitású, huzamosabb ideig tartó mozgás. Mivel testünk akkor égeti a legjobban a zsírt, amikor pulzusszámunk a közepesen magas tartományban van, azaz a 220-ból vonjuk ki életkorunkat és a kapott számot szorozzuk be 0,6-tal és 0,85-tel. Tehát a két kapott pulzusszám az ideális tartomány, ezt kell tartani huzamosabb ideig, mivel szervezetünk először a szénhidrátraktárainkat kezdik el felhasználni, ami átlagosan 20-30 percbe telik és csak utána kezdődik a zsír bontása. Ezért érdemes minimum 45 perc aerob tevékenységet folytatni.

Most már látjuk, hogy miért érdemes a két edzést kombinálni, mert miközben egyre izmosabbak és ezáltal formásabbak leszünk, testzsírszázalékunkat is csökkentjük. Érdemes fél óra intenzív súlyzós edzés után 45 perc aerob mozgást folytatni. Aki még nem döntötte el, hogy milyen mozgást végezzen irány az edzőterem és legyünk testünk szobrászai.

 

2. oldal / 2

Menü

Belépés