A+ R A-
2013. július 16., kedd 10:09

Kardió vagy aerob edzés?

Értékelés:
(5 szavazat)
Kardió vagy aerob edzés? - 5.0 out of 5 based on 5 votes
A fitnesz világában két gyakran használt szó. Sokan nem tudják, hogy pontosan melyik mit jelent, de ha teljesen tisztába akarunk lenni a diéta fogalmakkal nem árt pár mondatot beszélni róla.
Leginkább hölgyek, de már férfiak körében is elterjedt ez a mozgásforma.Lehet szabadban, lehet edzőtermekben, vagy bárhol végezni. A lényeg a folyamatosság, a megállás nélküli, vagy csak kis (szusszanásnyi) pihenővel végezni ezen mozgásokat. Fontos, hogy a pulzusszám végig magasabb legyen az átlagos értéknél (mint, amikor nem csinálunk semmi megeröltetőt).
Sokan tudják, hogy kardió, vagy aerob mozgás alatt "ég" a zsírunk, azt viszont már kevesebben tudják, hogy az edzést követő közel 24 óra alatt, még kétszer annyi zsírt használ fel szervezetünk, mint közben. Ezt tudományos kísérletek támasztják alá. Bizony még egy ok, hogy sportóljunk.
szobabicikli
Kardió edzés mikor, kinek?
A kardió edzés egy nagyobb intenzitású, magas pulzusszámon végzett mozgást jelent. Elsősorban az állóképességet növeli, de nyilván azért van zsírégető, anyagcsere fokozó hatása is. Mind a kardió mind pedig az aerob edzés is jótékony hatással van a szív ill. érrendszerre.
Érdemes tehát kardió edzést választani, aki nagyobb állóképességet szeretne, ill. az anyagcseréjét akarja felpörgetni, ellenben nem ajánlom annak aki nehezen fejlődik.
Kardió gyakorlatok: Intenzív futás, kerékpározás (szobabicikli), lépcsőzés, elliptikus trénerek, stb.

 

Aerob edzés mikor kinek?
Ez az edzésforma a legideálisabb a zsírégetéshez. Az aerob edzés egy alacsonyabb pulzusszámon és huzamosabb ideig tartó mozgást jelent. Rendkívüli anyagcsere fokozó hatása van ezzel segíti a zsírégetést ill. alacsonyan tartja a testzsír százalékot is. Érdemes legalább 45 percig végezni a mozgást, ugyanis a szervezet az első 25-30 percben a szénhidrátot égeti és használja fel energiának, csak utána kezdi a zsírt energiaként felhasználni ismertebben égetni. A pulzus alacsonyan tartását úgy lehet kiszámolni, hogy 220-ból kivonjuk az életkorunkat és a kapott eredményt megszorozzuk 0,6-tal és 0,85-tel az így kapott 2 szám az ideális pulzusszám tartomány.
Érdemes tehát aerob edzést végeznie, aki fogyni szeretne és alacsonyan akarja tartani a testzsír százalékát.


Aerob gyakorlatok: Megeggyeznek a kardió gyakorlatokkal csak kevésbé intenzíven.
Tehát lehet választani mind a kardió, mind pedig az aerob edzést, vagy a kettő kombinálását, akár egy edzés közben. Alapjában véve mindkettő jótékony hatással van testünkre és lelkünkre egyaránt és segítenek a fogyásban.
Megjelent: 3546 alkalommal Utoljára frissítve: 2013. október 05., szombat 17:48

Menü

Belépés