A+ R A-
2013. október 01., kedd 12:36

A hölgyek és a súlyzós edzés.

Értékelés:
(1 szavazat)
A hölgyek és a súlyzós edzés. - 5.0 out of 5 based on 1 vote
A hölgyek és a súlyzós edzés.
„ÉN NEM AKAROK IZMOS LENNI!"
Sokszor halottam már ezt elsősorban hölgyektől (sajnos már férfiaktól is, akarom mondani fiúktól, de ezt inkább hagyjuk).
Ez a kijelentés számtalan kérdést felmerít bennem, egy párat ezekből most kifejtenék.
fitnesz modelAmikor ezt mondja egy kedves hölgy, akkor valóban mire gondol, vagy inkább kire?
Nagyon remélem nem a filmekben szereplő testépítő külsejű, vagy tényleg testépítő színészekre.
Itt szögezzük le, hogy a férfiak izomzata sokkal nagyobb, vastagabb és erősebb, mint a nőké. Többek között a tesztoszteron nevű hormonnak és az evolúciónak köszönhetően. (Mondjuk ez így már nem teljesen igaz, az evolúció megfordulni látszik egyes férfiaknál, akarom mondani fiúknál, de ezt inkább hagyjuk.)
Tehát azt már tudjuk, hogy egy férfi és egy nő izomzata különbözik egymástól.
Esetleg azokra a bizonyos testépítő hölgyekre gondolnak, akik valóban sok férfit megszégyenítő izomzattal rendelkeznek?
Valóban léteznek ilyenek, DE tudni kell ezekről a hölgyekről, hogy sok-sok éves, évtizedes kőkemény edzés áll mögöttük és tényleg nem sokban különbözik a szervezetük a férfiakétól (ezekben bizonyos szerek és egyéb dolgok is közreműködhetnek). De ne vegyük el az érdemet ezektől a hölgyektől, mert rengeteg munka, kitartás és fegyelem kell ehhez a sporthoz.
Tehát kár azt gondolni, hogy egy kis edzéssel úgy fogunk kinézni, mint egy élsportoló.
Amit az izomról feltétlenül tudni kell.
A „rossz hír", hogy mindenkinek (férfiaknak, nőknek) van izomzata (különben meg sem tudnánk mozdulni). Valakinek nagyobb, valakinek kisebb.
Tudni kell, hogy az izom több kalóriát éget el és formásabbá, feszesebbé teszi testünket. Márpedig a hölgyek nagy része ezt akarja.
Az izomzat lassan hónapról-hónapra, évről-évre fejlődik, erősödik a súlyzós edzés hatására és nagyon sok függ a megfelelő minőségű tápanyag (fehérje-szénhidrát) beviteltől.
Tehát sajnos még, ha akarnánk sem tudnánk hirtelen „olyan" izmosak lenni. Ez egy folyamat, amelyben szépen lassan fokozatosan fejlődünk, ha mindent jól csinálunk (edzés-étkezés-pihenés).
Amennyiben véletlenségből mégis elérünk egy olyan pontot ahol már úgy gondoljuk magunkról, hogy izmosabbak már nem akarunk lenni, akár abba is hagyhatjuk az edzést és nem fejlődünk tovább.
Az izomzatról sajnos még tudni kell, hogy sokkal gyorsabban leépülhet, mint ahogy felépül. Találkoztam már olyannal, hogy egy nagyobb betegség után, pár hónap alatt 10-15 kg. izom „tűnt el" a sportolóról.
A jó hír, hogy az izom „emlékszik", tehát, amit egyszer már nehezen felépítettünk, majd elvesztettük azt már könnyebben és gyorsabban újra tudjuk építeni. Hát nem nagyszerű?
Lényeg a lényeg, hogy valaki elég izmos legyen, férfi, vagy akár nő elég sokat kell dolgozni érte. Sok edzés (évek nem napok!), a helyes táplálkozásra való odafigyelés és a megfelelő életmód kialakítása, azaz sok alvás, pihenés és stressz mentes élet.
Tehát, ha egyes hölgyek valamilyen oknál fogva még irtóznak is attól, hogy szép, definiált izomzatuk legyen, amitől feszesek és csinosak lesznek, nem kell aggódniuk nem jön egyik napról a másikra. Nyugodtan el lehet kezdeni a súlyzós edzést (ha kedvet érzünk hozzá) és ha netalán meglátnak egy kis izmot magukon gyorsan abba kell hagyni nehogy olyan izmosak legyenek, vagy esetleg folytatni, hogy feszesek és szépek maradjanak.
Megjelent: 1126 alkalommal Utoljára frissítve: 2013. október 05., szombat 17:22

Menü

Belépés