2017 december 17. vasárnap
A+ R A-
2013. július 16., kedd 10:16

Az l-karnitin szerepe a diétában

Értékelés:
(1 szavazat)
Az l-karnitin szerepe a diétában - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Az l-karnitin és a fogyókúra.

Az l-karnitin nem más mint egy aminosav, amely megtalálható egyes ételekben és szervezetünk is képes előállítani, persze csak kis mennyiségben.
Az l-karnitint edzés (aerob, intenzív súlyzós, kardió) előtt és közben érdemes fogyasztani.
Normál esetben a szervezet a szénhidrátot kezdi el energiaként felhasználni, átlagosan 20-30 percig, függ attól mennyire vannak feltöltve szénhidrát raktáraink, azaz mennyi szénhidrátot fogyasztottunk az edzés előtti órákban. És csak utána kezdi el a zsírt „égetni”.
Tehát L-karnitin hatására szervezetünk egyből zsírraktárainkhoz nyúl és kezdi energiaként felhasználni (égetni).
Így mindamellett, hogy segít a fogyásban plusz energiát biztosít izmaink számára.

 

Az l-karnitin és a súlyzós edzés.
Ha mindez nem lenne elég az l-karnitinnak van még savasodásgátló hatása is, amelyek az izmokban keletkeznek túlzott igénybevétel esetén, mint amilyen a súlyzós edzés. A savasodás gyorsítja a fáradást, így l-karnitin hatására ezt is ki tudjuk tolni.
Szóval energikusabb leszel, csökken az izomláz mértéke és gyorsul a regeneráció.
Ráadásul a szívre és az érrendszerre is jótékony hatással van, tehát az egészséges zsírégetők csoportjába tartozik.
Nem stimuláns révén bárki használhatja, a javasolt adag napi 2 gramm.
Táplálékkiegészítőként lehet kapni folyékony, tabletta, kapszula, pezsgőtabletta és por formájában is.
Megjelent: 1628 alkalommal Utoljára frissítve: 2013. december 06., péntek 10:18

Menü

Belépés