2017 december 17. vasárnap
A+ R A-
2013. július 16., kedd 10:29

Sport táplálékkiegészítők szerepe a diétában

Értékelés:
(1 szavazat)
Sport táplálékkiegészítők szerepe a diétában - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Hogy használjuk a  sport táplálékkiegészítőket diétánkban?

Kényes témához értünk ugyanis vannak akik mindenféle táplálékkiegészítőt megvesznek és attól várják a csodát és vannak olyanok akik félnek ezektől a szerektől.
Mint mindennel ezzel a dologgal kapcsolatban is úgy vagyok, hogy a legjobb választás az aranyközépút.
 Amint már tudjuk a fogyást a helyes táplálkozás és a sport eredményezi, akkor mi szerepe van a kiegészítőknek a diétában?
A sport táplálékkiegészítők felgyorsítják a fogyás ütemét ill. plusz energiát adnak amire nagy szükség van, főként alacsonyabb kalória bevitelnél.
Mindenféleképpen meg kell tanulni helyesen táplálkozni, el kell járni mozogni, és csak utána érdemes a kiegészítőkhöz nyúlni.
Melyek azok a táplálékkiegészítők, amelyeket érdemes használni?
A fogyást elősegítő kiegészítőket több csoportba sorolnám, amelyekről még a későbbiekben részletesen lesz szó, most csak néhány mondatban jellemezném őket.

 

L-CARNITIN (nem stimuláns zsírégető)
Az egyik legismertebb és legtöbbet használt fogyást elősegítő kiegészítő, amely a szívre és érrendszerre is jótékony hatással van. Főként edzés előtt érdemes fogyasztani, folyékony, tabletta, vagy pór formájában. Javasolt adag napi 2 gramm.
Az L-carnitin hatására a szervezet egyből a zsírt kezdi el energiaként felhasználni (nem pedig a szénhidrátot), amelyet az izmokhoz továbbít, ezáltal az edzést is továbbírjuk.
Ajánlom mindenkinek, aki egy kis plusz energiát akar az edzés közben.

 

ÉTKEZÉSHELYETTESÍTŐK
Ezek olyan alacsony kalória tartalmú kiegészítők, amelyek magas fehérjét, rostot ill. összetett szénhidrátokat tartalmaznak. Napi 1, maximum 2 étkezést helyettesíthet (a hatból) ezzel segítve a diétánkat. Általában az esti ill. az edzés utáni étkezést érdemes vele pótolni.
Többnyire nagyon finomak és por formában léteznek, amelyet vízzel, esetleg sovány tejjel javasolt fogyasztani.
Ajánlom mindenkinek, aki egy jóiző és kevés kalória tartalmú desszerttel kívánják kiegészíteni, szinesíteni diétájukat.

 

LIPOTROPIKUS ZSÍRÉGETŐK (nem stimuláns zsírégető)
Kolin és inozitol legfőképp a hatóanyaguk, amelyek a B-vitamin család tagjai.
Meggátolják a zsír lerakódását a májban, továbbá a koleszterinszintet is csökkenti. A zsírok lebontásában és energiaként való felhasználásában is szerepet játszik.
Ajánlom mindenkinek, érzékenyebb szervezetűeknek is, ugyanis irritáló (stimuláns) anyagoktól mentes.

 

TERMOGENIKUS ZSÍRÉGETŐK (stimuláns zsírégetők)
Ezek olyan pörgető, anyagcsere gyorsító, étvágycsökkentő zsírégetők, amelyek koffeint, citrust, szinefrint, guaranát, kolát, stb.-t tartalmaznak. Talán a leghatásosabb zsírégető mind közül, de csak és kizárólag a teljesen egészséges emberek fogyaszthatják. Akinek bármiféle szív-érrendszer, ill. keringési problémája van TILOS ezen kiegészítők használata.
Tehát a zsírégetők kiváló segítői lehetnek a diétának, de mint mindent mértékkel és ésszel fogyasztani és csak akkor, ha már tisztában vagyunk a táplálkozás alapjaival.

 

Megjelent: 1512 alkalommal Utoljára frissítve: 2013. december 06., péntek 10:21

Menü

Belépés